A fehérje bevitelnél a legjobb támpontot a biológiai érték adja. Ez az a szám, amely megmutatja, hogy a szervezet a tojásfehérjéhez képest egy adott fehérje forrást milyen mértékben tud hasznosítani. A teljes tojás biológiai értéke 100. Ennél csak a táplálék-kiegészítőkben található fehérje források közül is leginkább a tejsavó az, ami több lehet. Tehát nagyobb mértékben hasznosul, mint a tojás, ami az alapnak számít.

EK0513_Cumin-Grilled-Chicken-Breasts.jpg.rend.sni12col.landscapeA húsok nagyjából 80-as értéke is igen jó, főleg a csirkemell, pulykamell, tengeri halak biológiai értéke jó, és ezek zsírmentes fehérje források is, ezért különösen ajánlhatók.

Néhány fehérjeforrás biológiai értéke:

  • Marhahús: 88-92
  • Halhús: 80-92
  • Edami sajt: 85
  • Csirkehús: 82
  • Szója: 75
  • Burgonya: 73
  • Bab, borsó, lencse: 56-72

Melyek a legjobb fehérje források?

Az étrend íráskor mindig ezeket tartjuk leginkább szem előtt azért, mert magas a biológiai értékük és kevés egyéb nem kívánatos tápanyagot (pl zsír, cukor stb.) tartalmaznak és könnyű velük számolni. Ízletesen elkészíthetők és nagyon jó aminosav összetétellel rendelkeznek, ami különösen segíti az izomfejlődést.

Tehát a lista:

  • csirkemell
  • pulykamell
  • tengeri halak (kivéve pangasius), folyami halak közül pl. tilápia
  • sovány tejtermékek, mint amilyen a cottage cheese vagy túró
  • tojásfehérje
  • fehérje turmixok.

A BSK Crossfight büféjében rengetegféle fehérje forrást megtaláltok, hamarosan bemutatjuk ezeket is!

Logo_footer   
     © 2017 Minden jog fenntartva!

Kövess minket: